عقیم سازی حیوانات خانگی مانند سگ و گربه

Drag to rearrange sections
Rich Text Content

باید به این نکته توجه داشته باشند که یک انسان دارای توانایی تولید مثل است و بر اساس میل، عقل و شرایط خود میتواند مانع اینکار شود اما یک حیوان قدرت پا گذاشتن بر روی تمایلات و رغبت خود را ندارد؛ به همبن علت قانون طبیعت به ما اجازه میدهد با بررسی شرایط و ضوابط لازم، نسبت به عقیم سازی حیوانات خیابانی و خانگی مانند سگ و گربه اقدام کنیم. در ضمن گربه نر عقیم نشده هم تمایل زیادی به بیرون رفتن داره؛ مخصوصا اگه صدا و بوی یه گربه ماده فحل شده رو شنیده باشه. با این حال توله سگ ها را میتوان از هشت هفتگی تا زمانی که در سلامت باشند عقیم کرد. اما با این حال شما تقریباً در هر زمانی می توانید حیوان خانگی خود را عقیم کنید. با این حال وضع حمل پیش از یک سالگی به دلیل جثه کوچک بسیار خطرناک است. معمولا قبل از رسیدن به یک سالگی و در حدود ۶ الی ۹ ماهگی مناسب ترین زمان برای جراحی است. تاثیر عقیم سازی حیوانات خانگی بسیار فراتر از خانه شما است.

همان طور که در مطالب بالا خواندید، عقیم سازی سگ ماده می تواند بسیار مفید باشد و تاثیر مثبت بر روی بهداشت، سلامتی و رفتار سگ زیبای شما بگذارد. مسعود نمه شیری، مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از حیوانات هم گفت: کار عقیم سازی سگهای بلاصاحب شروع شده و تاکنون تعدادی از سگهایی که به سایت نگهداری منتقل می شوند عقیم سازی شده اند. هر چند این موضوع وابسته به سن، شرایط بدنی، سابقه بیماری و … البته سگ های بزرگسال را نیز میتوان عقیم کرد اما باید بدانید هر چقد سگ مسن تر شود، عوارض بعد از عمل او نیز بیشتر می شود. هرچند که خرید یا به سرپرستی گرفتن حیوانات همیشه یکی از بحثهای طرفداران حقوق حیوانات است و خرید و فروش حیوانات را عاملی برای استفاده سودجویان از حیوانات و وادار کردن آنها به توله کشی میدانند، از گرانترین نژادهای سگ میتوان به پامرین خرسی اشاره کرد که قیمتی بین چهار تا ۳۰ میلیون دارد. هیچ نیازی نیست که بیش از حد نگران باشید یا بخواهید به زور به او غذا دهید، حتی اگر چند وعده غذا را هم از دست دهد مشکلی نیست، سگتان دوباره شروع به غذا خوردن می کند.

نوشیدن آب قبل از جراحی معمولا مشکل ساز نیست، اما در این مورد هم از دامپزشکتان سوال کنید. همه چیز درست همان طور مثل قبل از جراحی است. بعد از جراحی ممکن است حیوان برای مدتی احساس درد، سوزش و یا ناراحتی در موضع جراحی خود داشته باشد، در این شرایط حتما بایستی تحت کنترل دامپزشک باشند. پناهگاه ها و جوامع حیوانات هر ساله مبالغ بسیار زیادی را برای کنترل سگ های ناخواسته می پردازند. مهار کردن حیوانات خانگی باعث جلوگیری از تولد حیوانات ناخواسته به جامعه کمک میکند. عقیم سازی و نوتر کردن تعداد زباله های ناخواسته را کاهش می دهد ، که به نوبه خود به کاهش تعداد حیوانات خانگی خانگی ناخواسته یا حیوانات ولگردی که به پناهگاه ها یا نجاتگاه ها وارد می شوند کمک می کند. به علت فقدان هورمون تستوسترون، توده عضلانی کاهش میابد، تراکم استخوان کاهش یافته و احتمال استئوپروز افزایش میابد. انجام به موقع این عمل در حیوانات نر باعث کاهش خطر فرار در حیوانات می شود.

این زمان برای هر حیوان متفاوت است و هر یک نیاز به یک برنامه درمانی خاص دارند. حتماً مستقیماً از دامپزشک بپرسید زیرا ممکن است پذیرش توصیه استاندارد دامپزشک را به شما بدهد. به همین دلیل این افراد به شهرداری پیشنهاد کردند تا گربههای تهران را به چین صادر کنند. معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سنندج اضافه کرد: برای زندهگیری، جمعآوری و عقیمسازی هر قلاده سگ ۱۰ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال هزینه نیاز است که تامین آن برای شهرداری سنگین است. حتی ممکن است برخی از آن ها کاملا از بین بروند. انجام به موقع جراحی عقیم سازی باعث می شود تا حیوانات خانگی ماده وارد سیکل فحلی نشوند، در نتیجه علائم و رفتاری چون خونریزی از واژن، بی قراری و تکرر ادرار برای جذب جفت از بین میرود. بعد از عمل عقیم سازی باید به گردن گربه، گردنبند الیزابت نصب شود تا مانع از لیسیدن محل جراحی و باز شدن زخم شود. قطعا هزینه جراحی عقیم سازی یا خنثی سازی حیوان شما بسیار کمتر از مراقبت از یک حیوان آبستن و زایمان آن، حیوان بیماری که سلامتی اش به خطر افتاده، است.

https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/

rich_text    
Drag to rearrange sections
Rich Text Content
rich_text    

Page Comments